• Kontakt

    Lad os holde kontakten!X

    Smid en kommentar

    Sender din besked, vent venligst...

    Tak for din besked! Vi vinder stærkt tilbage!

    Der opstod et problem med din besked, venligst prøv igen.

    Venligst udfyld alle felter inden du sender din besked

TURBO

Turboprogrammerne er for jer, der ikke har tid til omfattende træningssessioner, men som alligevel gerne vil holde kroppen fysisk stærkt og motorisk effektiv.

Turboprogrammernes varighed er sat til mellem 20-30 minutter. Der er således ikke tid til hyggesnak og der arbejdes med “aktive pauser”. Det vil sige, at når man har lavet en række gentagelser af en given øvelse, så holder man en aktiv pause. Det kan være i planken eller en statisk squatposition. Turboprogrammerne er gode til at følge op på en løbetur, lang som kort, da man her allerede er varm i kroppen og kan hoppe direkte til træningen.

Hvor ugeprogrammer veksler meget mellem kategorier og muskelgrupper med fokus på motorisk styrke, så bevirker turboprogrammerne til en mere cardio-fokuseret træning. Calisthenics kan nemlig også bevirke god cardio/styrketræning, hvis man anvender de øvelser, som belaster mange muskler på én gang. Turboprogrammerne anvender således høj puls og vil ikke gøre brug af tekniske øvelser, da man således kan risikere at udføre øvelser teknisk forkert – og derved oparbejde dårlig, ligefrem skadelig teknik. Turboprogrammerne har således til formål at udmatte kroppen så meget som muligt på kort tid. Dette betyder også, at man kan lave programmerne meget ofte, da musklerne ofte er udmattede før de er nedbrudt – og således er klar til belastning igen dagen efter.

KLIK PÅ PROGRAMMET FOR AT LÆSE MERE


TURBO PROGRAM ;

1.0

OVERBLIK

dips

START

ØVET

MESTER